Interview met #mijnvolgers
#mijnvolger @annikdirkx
Twitter levert inspirerende contacten op die verder gaan dan 140 tekens per tweet. Wie zijn mijn volgers en wat willen zij delen? Deze keer ontmoet ik @annikdirkx Haar bio: woordvoerder @portofantwerp Ze twittert nieuwsfeiten en nice to knows over de haven.
Waar en wat?
Havenhuis Antwerpen, Entrepotkaai 1, zesde verdieping met uitzicht op jachthaven Willemdok en Museum aan de Stroom. Een glas en een flesje plat water.
Annik, wat doe jij?
Ik ben perswoordvoerder van het Havenbedrijf Antwerpen. En ik ben verantwoordelijk voor de externe communicatie naar het brede publiek. We maken onder meer elk kwartaal de krant Haven en Goed die we als bijlage bij Gazet van Antwerpen en Het Nieuwsblad onder 100.000 lezers verspreiden. De haven brengt als motor van de economie niet alleen lusten met zich mee, zoals banen, maar ook overlast. Door te laten zien wat we doen en zaken uit te leggen, ontstaat er vaak meer begrip.
Waar ben je het meest trots op in je werk?
Dat ik in 6,5 jaar dat ik bij de haven werk een uitgebreid netwerk heb opgebouwd. De maritieme wereld is toch een mannenwereld. Je moet extravert en assertief zijn. De kwaliteit van mijn netwerk is goed: ik heb het vertrouwen van zowel onze CEO als bedrijven in de haven. Ik kan goed inschatten hoe zij op een kwestie reageren. Als ik met een verzoek kom om aan publiciteit mee te werken, dan weet mijn netwerk dat het relevant is.
Hoe vind je verborgen verhalen uit de haven?
We moedigen de 900 bedrijven in de haven aan om niet alleen via de eigen kanalen (business to business) te communiceren, maar ook via het havenbedrijf. Die aanpak versterkt het imago van de haven als geheel. En toevallig ben ik laatst via een tweet van CEO Thomas Hubbuch van Tiense Suiker een verhaal op het spoor gekomen. Ik kwam te weten dat wafels waarin de suiker van dit bedrijf is verwerkt tot Canada aan toe bij skipistes worden verkocht. Voor Haven en Goed gaan we een verhaal over Tiense Suiker schrijven. Niet alleen over de wafels, maar ook over de suiker die het bedrijf aan Starbucks levert.
Wat wil je verder nog graag delen?
Ik deel op Twitter vooral verhalen die net geen persbericht waard zijn, maar wel nice to know zijn. Ik opereer in een politiek gevoelige omgeving. Ik twitter daarom geen privé-zaken die onbedoeld een eigen leven kunnen gaan leiden. Voor journalisten is er, zo valt mij op, minder hard economisch nieuws op Twitter te vinden. Als zij een tweet citeren, is die meestal afkomstig van een politicus, sporter of een bekende uit de showbusiness.
Welke tweet van @Eengoedverhaal viel je op?
Ik las dat je drie jaar ondernemer bent. Dat wekt wel mijn nieuwsgierigheid. Die tweet viel vooral op door de foto. Ik heb je bio nog een keer goed gelezen. Ik vind het ook leuk om aan deze rubriek mee te werken. In 140 tekens kan je weinig informatie kwijt. Op deze manier leer je het gezicht achter het account kennen.
Ook meedoen aan deze rubriek? Volg Lisette Vos: @Eengoedverhaal
Lees ook mijn interviews met andere volgers op Twitter:
+ Nog geen reacties
Uw reactie is welkom