#mijnvolger @chrisdeijl

#mijnvolger @chrisdeijl


#mijnvolger @chrisdeijl

Twitter levert inspirerende contacten op die verder gaan dan 140 tekens per tweet. Wie zijn mijn volgers en wat willen zij delen? Deze keer ontmoet ik @chrisdeijl. Zijn bio: Chris van der Deijl, projectmanager bij @Amports, de collectieve promotie-organisatie voor de Amsterdamse havenregio.

#Mijnvolgers-Chris-van-der-DeijlWaar en wat?

Het Havengebouw aan de Ruijterkade in Amsterdam, dertiende verdieping, drie koffie.

Chris, wat doe jij?

Ik ben namens Amports verantwoordelijk voor alle communicatie om het havengebied in de Amsterdamse regio breed onder de aandacht te brengen.

Waar ben je het meest trots op in je werk?

Ik werk niet voor één bedrijf, maar voor 260 bedrijven in het havengebied, dat zijn onze leden. De variëteit is groot: van reparatiewerf Shipdock tot schoonmaakbedrijf Libelle dat onder meer patrouillevaartuigen van Havenbedrijf Amsterdam schoonmaakt. Ik ben trots om in dit gebied te mogen werken en laat graag zien wat er allemaal gebeurt.

Wat zijn de trends in jouw vakgebied?

Je hoeft geen copywriter te zijn om via twitter je verhaal te delen. Ik maak dankbaar gebruik van beeld, in het havengebied maak je al snel een mooi plaatje. Eén foto vertelt al vaak het verhaal. En communicatie is niet meer een zaak van de directie of van de afdeling communicatie alleen. Andere medewerkers die actief zijn op twitter kunnen het verhaal van hun bedrijf ook ondersteunen.

Waar neem jij een bezoeker graag mee naar toe?

Ik ben laatst met een journalist op bezoek geweest bij reparatiewerf Shipdock en scheepsconstructiebouwer NIRON Staal, dat zijn buren in de haven. NIRON produceert stalen constructies voor schepen die bij de werf worden gerepareerd. Je ziet het hele proces: van stalen platen tot het eindproduct. Het is ambachtelijk werk, er werken een paar honderd mensen, en dat op steenworp afstand van het centrum van Amsterdam.

Wat wil je verder nog graag delen?

Ik merk dat sommige bedrijven in het havengebied nog terughoudend zijn om sociale media in te zetten. Over jezelf vertellen moet je wel leuk vinden. Dat is geen arrogantie. Je mag als bedrijf trots zijn op wat je doet en dat ook delen. Het bereik via sociale media is veel groter dan sommige leden denken, dat wil ik graag laten zien.

Welke tweet van @Eengoedverhaal viel je op?

Ik heb erg gelachen om het filmpje op YouTube over de chaos op de Amsterdamse grachten. Daar is de drukte bij de sluizen in IJmuiden echt helemaal niets bij!

Ook meedoen aan deze rubriek? Volg Lisette Vos op twitter @Eengoedverhaal

Lees ook mijn interviews met andere volgers:
@annikdirkx
@michielspitzer

Categories

+ Nog geen reacties

Uw reactie is welkom

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.